تلفن: 07136341807 - 09354167938
ترجمه فایل صوتی انگلیسی به فارسی و ترجمه فیلم (درس 3 پیاده سازی)
Little boy in headphones playing games on computer sitting at table in home room. Child enjoying online learning and gaming technology. Gadget addiction. Vector flat cartoon illustration

ترجمه فایل صوتی انگلیسی به فارسی و ترجمه فیلم (درس 3 پیاده سازی)

زمان مطالعه 2 دقیقه

ترجمه فایل صوتی انگلیسی به فارسی و برگردان فیلم از انگلیسی به فارسی معمولاً برای استودیوهای دوبله انجام می شود. مترجمینی که ترجمه صوت از انگلیسی به فارسی را انجام می دهند باید قدرت Listening بالا و تسلط بیشتری نسبت به مترجمین فارسی به انگلیسی داشته باشند زیرا مترجم فارسی به انگلیسی مفهوم گفتار فارسی را همیشه متوجه می شود و به هر نحو ممکن برگردان به انگلیسی را انجام می دهد ولی هنگام ترجمه فایل صوتی از انگلیسی به فارسی یا موقع ترجمه فیلم اگر مفهوم زبان انگلیسی را نفهمند هر چقدر هم به فارسی تسلط داشته باشند نمی توانند برگردان خوبی انجام دهند.

ترجمه فایل صوتی انگلیسی به فارسی و ترجمه فیلم برای دوبله چه ویژگی هایی دارد؟

هنگامی که ترجمه از انگلیسی به فارسی با هدف دوبله انجام شود باید چند نکته را رعایت کرد. اول این که مترجم، با تسلط به زبان انگلیسی و استفاده از هوش خود، تسلسل مفاهیم را حفظ کند و سیر منطقی مطالب را با برگردان غلط بر هم نزند. دوم آن که مفهوم را با بیان فارسی بنویسد، نه با ترجمه ی کلمه به کلمه! مثلاً اگر پدری به دخترش می گوید: «You are the apple of my eyes» مترجم تازه کار ترجمه می کند: «تو در چشمان من مثل سیب زیبایی هستی» ولی مترجم حرفه ای می نویسد: «تو نور چشم من هستی». اگر برگردان همراه با زیرنویس گذاری باشد باید زمان آغاز و اتمام هر جمله با فرمت خاصی که به آن فرمت srt می گویند و یا با استانداردهای دیگر، در ابتدای هر جمله درج گردد. چنانچه ترجمه فایل صوتی انگلیسی به فارسی یا تایپ گفتار فارسی به فارسی و یا ترجمه صوت فارسی به انگلیسی برای دوبله انجام گیرد، بهتر است در ابتدای هر پاراگراف، زمان آغاز آن پاراگراف نوشته شود تا در استودیوی دوبله، سینک زمان (Time Symc) آسانتر گردد. همچنین تسلط مترجم به زبان و ادبیات فارسی اهمیت زیادی دارد. تحویل جمله بندی های قوی و حرفه ای و بیان روشن مفاهیم می تواند متنی ارزشمند را به وجود آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو